UITA - TE.........................! ! !


UITA - TE....  PE TINE!
UITA - TE...  PE BLOG!

PRIETENII BLOGULUI

sâmbătă, 9 ianuarie 2010

CAT COSTA UN PRIETEN ?


In lumea capitalului numai in statutul societatilor filantropice banii stau amestecati cu sentimentele umanitare.  In lumea noastra cea de toate zilele, cu rare exceptii, banii se amesteca  cu sentimentele. Unii pun banii si sentimentele iar ceilalti, SUFLETU'! :)  

A fost odata ca niciodata, ca de n-ar fi nu s-ar mai povesti.... Iar povestea mea cu doua posibile finaluri fericite incepe asa:

Un nou amic de suflet, care mi-a poposit in casa printr-o intamplare si cu care am petrecut anul trecut vreo doua nopti la un pahar in discutii despre Dumnezeu, iubire de aproapele, spirit si cate si mai cate, m-a rugat prin telefon sa-l imprumut cu 1.900 de lei pentru 24 de ore, deoarece, spunea el,  compania lui avea cu un clinci temporar cu banca. "Sigur, i-am zis, te-ajut! " Si pana sa ajunga la mine la birou, chiar glumeam cu colegii si le ziceam: "ia sa vedeti voi acum daca o prietenie valoreaza 1.900 de lei sau mai bine zis, cati bani te costa ca sa te scapi de un prieten." A venit amicul, mi-a reconfirmat ca nu vor trece cele 24 de ore si mi-i va inapoia,  ca are si el de incasat o suma buna dar din pacate de-abia a doua zi, dar ca banii aceia va trebui sa-i duca fugutza la banca pana nu se-nchide. Si a plecat fugutza. Au trecut de atunci mai mult de 1.500 de ore iar amicul meu nu mai raspunde la telefon. Presupun ca amandoi suntem acum foarte multumiti. Nu stiu cat de mare i-o fost lui multumirea cand mi-a cheltuit banii, in schimb eu sunt mai mult decat multumit. Atata vreme cat sunt unele prietenii care unora le devin atat de scumpe, incat le trebuie o lunga perioada de timp sa-si revina sufleteste, pe mine, norocosul, acea prietenie m-a costat doar 1.900 de lei. Asta da noroc! 

Si as incaleca pe-o sa dar talcul povestii este cam asa si-asa.  Daca Doamne-ajuta maine, pe amicul meu il apuca dorul de-o discutie cu mine despre suflet, la ceas de taina, in fata unui pahar mereu plin, ce-o sa ma fac!? Va trebui sa retrag postarea, nu?...

23 de comentarii:

  1. Ha, ha, ha tu esti bogat, sau ai fost... daca dai cu banii: asa si asa. Da-mi si mie, ha,ha,ha.:)))
    Miine ti-i va restitui.:)
    Acel prieten "la nevoia lui" se cunoaste...

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai, mai!

    Si din cate te cunosc eu, asa, de la distanta :), mai mult te-a ranit faptul ca ai avut incredere intr-un om si el s-a folosit de tine... sau,
    te doare faptul ca nu ti-ai folosit intuitia sa percepi ce fel de om e in fata ta
    ca banii se mai fac, dar sufletul ranit, ba!

    Si daca stau sa ma gandesc bine, suma e cam cat 3 salarii de-ale mele, asa cum le iau acum, diminuate cu 15,5%...

    dar sufletul???
    Si cred ca intuiesc si despre cine-i vorba????

    RăspundețiȘtergere
  3. ce coincidenta,si eu fix acum patru luni am dat cuiva 1100lei,tot pentru 24 de ore,si nu i-am vazut nici pana in prezent...desi m-am intilnit cu persoana ce chiar fara jena mi-a argumentat ca sa vezi ca a avut, dar a intervenit nu stiu ce si nu stiu cum..insa acestia nu sunt prieteni ci oamnei care sunt foarte atenti la buzunarele altora si mereu sunt preocupati de ideea cum ca altii au mai mult ca ei..si bineinteles nemeritat,de aceea fac tot posibilul sa isi insuseasca itr-un astfel de mod ceea ce cred ei ca e meritul lor de fapt..eu insa am o cutuma a vietii verificata,si anume ca mai curand sau mai tarziu vor plati acest aspect;insa aplic o singura stratagema;de dat poate ii va da sau nu,insa urmatoarea data chiar daca am, nu mai pupa un leu,de la mine..dixit!:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Da Matriana,:)
    Desigur ca iti dau bani. Cu tine este mult mai simplu, caci unui prieten virtual ii poti da bani virtuali. De cat ai nevoie? :)
    Zicala intoarsa cu prietenul la nevoia lui se cunoaste e minunata!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu Alina,
    Nu face parte parte din peisajul nostru de aici. Amicul este bucovinean, intamplarea face, si-mi fusese recomandat la un moment dat de catre un alt amic intr-un anumit context.
    Intuitia mea nu functioneaza. Am incredere in oameni si stiu ca sunt croit gresit, pentru ca am patit si altele mai dihai.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ryana,:)
    Orice fel de astfel de intamplare nu ma mai afecteaza, caci sunt dezlegat de ideea de a avea mult. Dar cand cu o astfel de ocazie iti ia si increderea, asta-i mult mai grav. Asta-i hotie de suflet.

    RăspundețiȘtergere
  7. Unii cu sentimentele si idealurile de prietenie, altii mai pragmatici...
    Si cu rudele cum facem?...ca astept si eu de un an vreo 3000 de lei si respectivii au inceput sa se poarte ca si cum noi le-am datora bani...

    RăspundețiȘtergere
  8. Danule, daca i-ai dat cu inima curata si cu dorinta sincera de a-l ajuta, atunci ai facut mult mai mult pentru tine decat pentru el. Indiferent ca-i vei mai recupera vreodata sau nu. Si cred ca tu esti cel care a castigat ceva ce are o alta insemnatate decat un "datornic", fie el prieten sau neprieten.
    Să-ţi dea Dumnezeu belşug din ce ai nevoie şi tot ce-ţi doreşti tu! Să-ti prisosească toate cele bune sau de trebuinţă, ca să poţi să-i mai ajuţi şi pe alţii, atunci când vor veni să-ţi ceară.
    (eu cred că o să primeşti ceea ce crezi că ai pierdut, ba incă si ceva in plus!)

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi pare rau Dan ca ai parte de asemenea experiente,ca noi toti dealtfel,numai ca incredere e asa cum spune cuvintulcredere.Cind ii spui unui om ca ai incredere,prea putin conteaza ce credinta are el si ce are de gind,important este Eu,respectiv tu,si modul in care reactioneazi la pierdere sau cistig.Toti cei care vin spre tine sau pleaca dinspre tine,esti chiar Tu,in anumite ipostaze,si cu un sens mult mai profund decit aparenta,o permanenta evaluare si reevaluare a lui cine sunt.Si astfel ne creem si ne decreem unii pe altii.In cea ce priveste discutiile despre spirit,urmate de fapte reprobabile,arata evident faptul ca unii "prieteni" sunt dispusi sa cocheteze,sa creada aparent,insa atita timp cit cea ce spui si crezi nu se suprapune cu cea ce faci,mai ai de invatat,iar asta e valabil pentru toti cei implicati in ciupeala.Stiu destul de bine astrologie,totusi refuz sa fac consultanta astrologica platita,desi majoritatea astrologilor spun ca nu e bine,ca trebuie sa existe compensatie altfel iti incarci Karma?,un ritual mostenit de la diferite oracole si astrologi din trecut,care din asta traiau.Totusi,informatia,cu atit mai mult cea simbolica,psihologica as putea spune,nu costa sau nu se poate plati,fiindca este vorba de Eu,dinamic si incomprehensibil,care nu are valoare sau are toate valorile posibile,iar cele materiale sunt extrem de modeste la acest nivel.Si iarasi,prieteni care vin si pleaca,sotia mea este artist plastic,si creeaza unele chestii super originale,care dea lungul timpului,insa in cerc restrins, au devenit destul de apreciate."Prieteni" chemati sa o ajute,au furat in prima faza materiale,apoi idei,apoi sotia le a dat si posibilitatea de a iesi cu standul,trimitindu i unde trebuie,fara sa banuim cu ce anume vor iesi,iar cind le am vazut standul,desi era o parodie fata de ce lucreaza ea,nu ne mai sunt prieteni.Acesti prieteni :imbratisau: ideile mele meta,filo,ultra cu un mare entuziasm si faceau frumos permanent,acel zimbet care fura,timp de un an doi,am fost impreuna in multe ipostaze,si desi simteam,banuiam falsitatea,am crezut ca cu rabdare se schimba ceva.Nu sa schimbat,iar lucrurile sunt ca la inceput,numai ca nu ne mai intersectam.Oricum,perechea de prieteni,dupa 2 luni de afacere pe cont propriu,sa despartit.Nu stiu daca exemplul de fata e concludent,reactia si experienta e diferita,asta nu ma face sa imi pierd increderea in oameni,in evolutie pozitiva,numai ca depinde foarte mult de acelasi Eu,de suprapunerea intre fapte si acel personaj pe care il interpretam permanent,personajul jucind roluri tot mai profunde,mai psiho,pe masura ce faptele se aliniaza cu un sens bun,constructiv.Altfel,e doar cochetareala,ciupeala,ego,orgoliu,joc intelectual,imaginatie multa si care e sensul unui joc inutil?

    RăspundețiȘtergere
  10. Bun gasit, tuturor!
    FRUMOS!
    Imi place la "nebunie", Danule cum ai expus situatia.
    Magistral, sa te citez pe tine.

    "Daca Doamne-ajuta maine, pe amicul meu il apuca dorul de-o discutie cu mine despre suflet, la ceas de taina, in fata unui pahar mereu plin, ce-o sa ma fac!?"
    Pregatesti o suma de lei.
    :)))

    Nu cred ca-ti vei pierde increderea, pentru ca ai prins intelepciunea de picior si ea s-a indragostit de tine.
    :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Aaaaa! E bucovinean de-al meu? Pai zi-l incoace ca ti-l gasesc si-n gaura de sarpe si-l mustruluiesc de-i merg fulgii! Sa ne faca el de rusine pe noi, bucovinenii, oameni cinstiti si primitori!
    Eu cred ca de la Miorita i se trage... :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Bine v-am gasit!
    Draga Ramona,
    Rudele trebuie intrebate zilnic:
    Banii nostri sunt la voi?

    RăspundețiȘtergere
  13. Draga Iris,
    Pai cu inima curata dar usor indoita pentru ca "banul-ochiul dracului" introdus intre prieteni stiam ca uneori strica prieteniile. L-am ajutat stiind ca exista si aceasta posibilitate sa nu mai apara. Nu sunt un incrancenat pe ideea de bani.Iti multumesc frumos pentru urari.

    In mod deliberat am introdus si chestiunea banilor pe blog pentru ca am sesizat ca spiritualistii si ezoteristii evita sa discute despre aceasta tema prozaica. :)
    Dar, pe de alta parte, parerile prietenilor sunt intotdeauna foarte interesante.

    RăspundețiȘtergere
  14. Draga Ady,
    Daca ar fi sa povestesc experientele mele cu randurile de asociati pe care i-am pierdut pana acum cred ca va trebui sa deschid un alt blog.:)

    Ideea aceasta, desprinsa din "toti suntem Unul", sau ca s-o parafrazez pe Camelia, "toti suntem Una" prinde bine:
    "Toti cei care vin spre tine sau pleaca dinspre tine,esti chiar Tu,in anumite ipostaze,si cu un sens mult mai profund decit aparenta,o permanenta evaluare si reevaluare a lui cine sunt."

    RăspundețiȘtergere
  15. Andreiule,
    Cu gura pana la urechi si printre sughituri de... ras( ce te-asteptai?...)si in lumina celor spuse de Ady iti raspund ca da, asa este. Astept sa ma refac ca sa mi-o trag din nou!

    RăspundețiȘtergere
  16. E greu cu bucovineanu' acesta. E mai greu de gasit. Are o mandra pe la Kiev si mai sta si pe-acolo! Altfel.... baiat bun si cu frica de Dumnezeu...:)

    RăspundețiȘtergere
  17. Pfai Dane,ai scapat ieftin!eu am fost pagubita gratie increderii mele in oameni de mult mai mult,unei persoane am dat 4 mii de euro,alteia 2 si uite asa le-a cantat cucu'...cand am incercat sa-i recuperez,nu mi-au mai raspuns la telefon...dau de acum doar bani de pomana,in rest m-am invatat minte.

    RăspundețiȘtergere
  18. Nu ma starnii draga Tasha ca incep si eu sa-ti povestesc ce tzepe am luat prin asociere si care e valoarea lor. :))

    RăspundețiȘtergere
  19. moncher, ai scapat ieftin:) se poate si mai bine... diferenta intre noi e aia ca eu nu cred de fel in rasplati virtuale sau divine pentru asfel de acte, desi increderea o acord si eu ca si prezumtia de nevinovatie, de la inceput. printre beneficiarii unor astfel de "donatii" din partea mea se numara si o fosta colega comuna de liceu. e adevarat ca am imprumutat, cind nu aveam cine stie ce parale, de-abia venisem, iti aduci aminte, si unora ce-i stiam de pe internet. cred ca a avea incredere e o cestiune de oua. ai sau nu, te bagi sau nu. cu toate ca am ceva experiente neplacute am facut rost si de prieteni adevarati.

    RăspundețiȘtergere
  20. Mai Danule,
    Nu astept rasplata divina.:)
    Colega noastra de liceu imi este cunoscuta? :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Trist, foarte trist si urat...
    Am citit de curand o carte motivationala si inspirationala ... "Arta de a cultiva relatii durabile" de Gerard Apfeldorfer
    Daca te intereseaza o gasesti aici:
    http://librarieonline.net/arta-de-a-cultiva-relatii-durabile-p-565.html
    Sentimentele nu se masoara in bani, de fapt sunt singurele care nu pot fi cumparate sau "traduite". Intr-un limbaj curent asta inseamna ca cine se comporta intr-un asemenea "fel" nu te merita. !
    Simple as it is! ;)

    RăspundețiȘtergere

parerea mea