UITA - TE.........................! ! !


UITA - TE....  PE TINE!
UITA - TE...  PE BLOG!

PRIETENII BLOGULUI

marți, 19 ianuarie 2010

AVATARE - PROGRAMABILE


Chiar daca nu ati vazut Avatar nu este timpul trecut. Nu mai insist asupra valorii acestui film pentru ca-si merita Oscarurile cu varf si indesat. Ceea ce face din iluzia cinematografica (care iti permite sa traiesti o "realitate"cunoscuta), o superiluzie, permitandu-ti sa traiesti o realitate virtuala este, ca s-o parafrazez pe Alessia, pardalnicul de computer, mintea nonumana programata de mintea umana. Banuiesc eu ca computerul a intervenit mai mult 70% in tesatura filmului. De la Matrix incoace istoria filmului a inceput sa fie scrisa cu calculatorul iar viitorul cinematografiei se traieste deja in prezent. Ia sa vedem cum stam cu jocurile video si cu virtualitatea din sufragerie!
Spuneam undeva pe buricul pamantului ca oglinda mintii noastre este totdeauna o alta minte umana. Ca sa stim daca suntem apti sa intelegem, ar trebui ca mintea umana sa se contrapuna unei altfel de minti, nonumane...

Iata un exemplu de inteligenta nonumana care nu reflecta altceva decat propriile noastre dorinte. Este desigur un inceput in care inteligenta artificiala este programata si in consecinta nu are autonomie in producerea iluziilor. Asteptam cu interes momentul cand o minte artificiala sa vina sa ne propuna REALITATI NOI, iluzii perfecte .
Un program cu tras shuturi in derierul parlamentarilor as cumpara si eu.

32 de comentarii:

  1. Multe posturi e bloguri despre această ecranizare. E musai să merg către cinematograf.

    Zi faină!

    RăspundețiȘtergere
  2. Avatar mi-a placut.
    Filmuletul expus.. mi s-a strans sufletul... Si asa mi se pare ca, fata de copilaria in aer liber pe care am avut-o eu, si poate si tu, Dane, caci cred ca am copilarit la o asvarlitura de bat de tine, copii si tinerii azi au o viata destul de inchisa.
    Ma bucur in schimb ca vad tot timpul muntii plini de copii si adolescenti.

    RăspundețiȘtergere
  3. Saru'mana Geanina.
    Nu e musai dar pierzi un spectacol de zile mari. De fapt "Avatar" a fost un pretext pentru filmuletul de mai jos. Aveam nevoie de putin sos.

    RăspundețiȘtergere
  4. Saru'mana Cristiana,

    Aaaaa... pai daca aveam asemenea minuni nu mai ieseam din casa la joaca.:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi pare rau sa spun, dar cred ca ai facut o asociere tare nefericita intre Avatar si filmuletul SciFi; ma rog, fiecare vede ce vrea/poate si retine asisderea. Din AVATAR am retinut incredibila relatie intre oamenii albastrii si natura si penibilul fortelor umane tehnologizate care credeau ca pot ordona acea lume cu armele lor.
    Cat despre filmuletul SciFi, totusi, tot omul controla tehnologia.
    Mai din viata de zi cu zi...ati observat ca unii pretuiesc mai mult masina personala decat viata unui om? fie el chiar si un pieton aiurit.
    Toate cele bune.

    RăspundețiȘtergere
  6. Trebuie să văd şi eu acest film atât de lăuat. Mi l-a mai recomandat un prieten. Foarte interesante, ca de obicei, ideile tale... Mă obligi, de fiecare dată, să gândesc mai frumos... Îţi mulţumesc.

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga Anonim,
    Daca privesti lucrurile asa cum le privesti tu, iti spun da, ai dreptate!
    Eu am rationat putin diferit.
    M-am legat de "avatar" - pentru ca avatarul devine persoana reala intr-o lume diferita decat cea "reala". In filmul "Avatar", sosia creata, avatarul, este cel care poate trai intr-o lume diferita si nu stapanul lui, al avatarului, care este un pamantean, iar in filmuletul din postul meu avatarul este cel care se descurca cel mai bine inr-o lume imaginata, virtuala. Cele doua avatare fac in "altfel" de lumi acelasi lucru: ii suplinesc si inlocuiesc pe stapanii lor reali. Ambele avatare sunt produse ale inteligentei umane, pregatite pentru a evolua in alta "realitate". Aceasta a fost logica in legatura mea. Sigur ca ideea filmului este in cu totul alta parte decat ceea ce se intampla in filmuletul postat. Eu numai am condus atentia in locul in care m-a interesat, in sufrageria omului de azi si in mod sigur de maine... :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Draga Serban,
    Pana vei ajunge la cinematograf, unde intr-adevar filmul poate fi vazut in toata grandoarea si fastul lui, intra pe un widget pe blogul meu: "filme on line" si-l poti vedea acolo. Tot astfel am procedat si eu.

    Dincolo de efecte, care sunt de exceptie, filmul ataca cateva teme fierbinti.

    RăspundețiȘtergere
  9. Pana la Stapanul Inelelor am crezut ca imaginatia creatorilor de filme a atins apogeul,am crezut ca nu poate bate in materie de SF,absolut nimic acest film.Insa Avatar poate fi fara sa exagerez o noua etapa in istoria cinematografiei,adica...wow!Sufar de un tic nervos,acela de a revedea la nesfarsit un film bun si prevad ca Avatar va spulbera recordurile mele personale.Iar acest film vazut intr-un cinema 3D e pur si simplu narcotic curat.

    RăspundețiȘtergere
  10. De cand am vazut acest film imi place sa ma inchipui un avatar pamantean al meu:) bineinteles, cu puteri mult mai limitate decat cel din scenariu...e mai usor asa sa-mi inchipui ca am o misiune importanta...:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Salut www.SpuneNuDrogurilor.com este o echipa recent formata, nonprofit, care si-a propus sa lupte pentru constientizarea opiniei publice, a tinerilor debusolati de societatea în care traim despre tot ceea ce înseamna consum de droguri într-un fel sau altul.
    Daca prin actiunea ta, salvezi o singura viata de la decadere, considera ca ti-ai atins scopul, alaturi de noi toti ceilalti.

    Daca doresti sa sustii aceasta campanie, afisaza pe blogul tau un banner, codul se preia de la: www.spunenudrogurilor.com vei fi sustinut si tu de aceasta campanie lasa un comentariu daca ne sustii sa te sustinem si noi Scuze de deranj

    RăspundețiȘtergere
  12. Jolly,
    Si eu tot asa cred, dar uite tocmai am primit o invitatie sa pun un banner cu "spunei nu drogurilor". Sa bag in aceasta categotrie si Avatar?
    :)
    De fapt, nu apologia estui film am intentionat s-o fac, pe cat am dorit sa atrag atentia asupra viitorului avatarurilor prefabricate care ne asteapta in viitor, conform videoclipului de dedesubt. Se pare ca mi-am condus gresit articolul.:) Am apasat prea tare pe Avatar, care intr-adevar este un film mare.
    In orice caz, iti dau dreptate. Viitorul fimului a inceput deja.

    RăspundețiȘtergere
  13. Ramona,
    Iata ca comentariul tau a nascut o intrebare interesanta. Dedublarea poate fi considerata constructia si posesia personala a unui avatar? S-o intrebam pe CCristiana. :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Serban,
    Chiar nu ai pentru ce. :)
    Ma bucur in continuare de prietenia ta. Eu iti multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  15. Gata, Anonim! Ma execut! Sustin!
    nu-i un deranj. Ma bucur ca m-ati avut in vedere. Multumesc. :)

    RăspundețiȘtergere
  16. (1)
    Complexa treaba... deocamdata cateva cuvinte..
    Intr un fel ceea ce avem in fata si ceea ce suntem in fata altora sunt un fel de avatare (vezi si Matrix) insa nu este cazul aici, caci corpul astral (CA ) se desparte de sistemul care ramane in posesia spiritului, pastrand legatura cu restul sistemului prin intermediul unei prelungiri a plexului: cordon de legatura (numit de altii cordon de argint, o numire comparativa si sa nu credem ca el chiar este de argint..), care trimite - ori prin plexul central, ori prin plexul coroanei - energie catre corpurile in subordine, trimitand si vibratii catre corpurile superioare (nu trimite energie catre corpurile superioare, ci numai catre corpurile inferioare ca pozitie in sistem)..
    Precizarea este foarte buna, multumesc pentru ideea de a privi lucrurile si din aceasta perspectiva; vom discuta pe larg la Calatoria Astrala (unii o cunosc din literatura americana sun numele de Astral Travel). Calatoria astrala este confundata cu dedublarea in sensul pe care am vazut-o prin filmele americane (procedee shaolin, Matrix) unde este vorba despre existenta unei amprente eterice foarte puternic intarita (de obicei nu se misca sau face miscari in volum redus, eu nu stiu cum se procedeaza la miscare sau daca nu este decat imaginatie): amprentele noatre in mediul (campul) fizic-eteric raman dupa noi mai mult sau mai putin timp in mediul aerian sau pe obiecte. Actiunea de dedublare intareste de regula amprenta existenta sau creaza alta noua. Asadar, nu este o fictiune, ea chiar exista, doar ca filmele au exacerbat ideea ca amprentele intre ele se bat ca si cum ar fi vii.. dupa aspectul "bataliei" corpurilor astrale, in timpul somnului sau dupa terminarea destinului (deces). De unde si ideea de.. batalia ingerilor - confuzie intre ingerii protectori-ajutatori de destin si entitatile astrale provenite din iesirea din sistemul cu corp fizic numit "om". Multa literatura pe aceasta tema...
    Dar in filme sunt impletiri ale realitatii cu imaginatia, aici sunt nitel cam sigura spre foarte sigura!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. (2)
    De asemenea, cred ca nu exista o multi-detasare, asa cum se pot crea mai multe amprente eterice ale aceluiasi om. Dupa cate stiu eu, CA se detaseaza temporar numai in structura totala, adica: el are mai multe straturi, dar detasarea se face in corp complet, nu pe straturi. Dar nu am intrat in amanunte de studiu din acest punct de vedere. Constiinta foarte extinsa a entitatii astrale poate crea impresia de existenta pe mai multe planuri, dar este vorba despre perceptii simultane si constientizarea, la intoarcere in sistem (trezire) de constientizarea informatiilor in mod secvential (pe grupuri de secvente cu legaturi multiple intre ele) sau consecutiv: toate amanuntele una dupa alta. Depinde de experienta individuala de decodificare a informatiilor in mediul universic (la fiecare nivel de vibratii).
    Si pentru ca a venit vorba de nivele de vibratii ... ATENTIE! discutam despre disponibilitatile de pe Pamant, dar imaginatia noastra cuprinde de regula elemente care "ne-au venit in minte" si nu fabricate punct cu punct de noi, in minte, constient: vreau sa imi imaginez ca exista ceva asa... si asa... Majoritatea imaginatiilor noastre sunt acum, in acet moment, AMINTIRI, INTUITII DIN ALTE PARTI ALE UNIVERSULUI, PE CARE LE TRANSPUNEM, FARA INCURAJARE SA SI STUDIEM ACEST LUCRU, IN MEDIUL DE TRAIRE PAMANTEAN.
    SI ASTA NUMIM, de regula, SF... Si multi agream SFul, pentru ca intuim propriile amintiri din alte parti ale universului sau din alte universuri.
    Atentie la inca un aspect... trilogia Inelelor nu este fictiune, sunt miturile nordice!! Actiunea ca atare poate fi un fel de fictiune, adica alcatuire, brodare, tesatura de subiect, dar temelia este istorie... Cum spune (in film Galadriel, in carte ArboreBarbos) totul a disparut pentru ca nu mai este nimeni care sa isi aminteasca (sa faca comparatia intre simtirea din trecut si cea a prezentului..)Si din istoria se transforma in legenda, si legenda in mit....

    RăspundețiȘtergere
  18. Rectificare> Si istoria se transforma in legenda, si legenda in mit...

    RăspundețiȘtergere
  19. Saru'mana Cristiana, :)
    Te urmaresc cu mare atentie.
    Si-ti multumesc frumos pentru ajutor.

    RăspundețiȘtergere
  20. Ooof!mi am jurat ca nu mai scriu la serv., imi este destul de greu sa am o coerenta inaintata, dar ma mai tenteaza si pe mine cateodata, ca sa ma mai destind un pic, cand se poate...Mi s-a facut rusine cand am recitit...
    Reiau toata tema la unul din punctele art. Calatoria Astrala pe care il voi posta pe 100ro.

    RăspundețiȘtergere
  21. Şi cu toate astea... e doar o iluzie? Mă întreb... care e rostul iluziilor? Ce vrea Fata Morgana de la călătorul din deşert?

    :)

    Numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  22. Andrei S,
    Bine ai venit!
    Nu vrea decat sa-l tina in viata. Fata morgana are nevoie de oameni vii ca sa se arate. :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Nu e, oare, invers? Nu oamenii au nevoie de iluzie pentru a rămîne vii? Ceea ce mi se pare puţin paradoxal... dat fiind faptul că scopul unei iluzii este acela de a îţi "lua" minţile.

    Numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  24. Chestiunea este dupa parerea mea , draga AndreiS, biunivoca si e mai mult de explicat.

    Bref.
    Cea mai mare parte a mintii noastre nu ne apartine, desi o purtam. Ea apartine a ceva incomensurabil mai mare decat noi, acel Ceva care ne provoaca Fata Morgana, pentru a ramane captivi in iluzie si pentru a ne determina sa traim si sa ne multiplicam. De partea aceasta se foloseste... hai sa simplificam, Universul. De cealalta parte a mintii, cea care ne reprezinta eul ne folosim noi, creandu-ne permanent propriile iluzii sau urmarindu-le pe cele oferite de Univers. Si partea aceasta este activa in iluzie caci vrea sa stie, sa cunoasca, sa judece, sa valorizeze, mici jocuri si jucarii insignifiante in raport cu Marele Joc al lui Dumnezeu, la care participam (doar ca numar?:)). Si Universul dar si noi insine socotim ca trebuie sa stam vii, fiecare avandu-si propria motivatie. Cam asa vad eu chestiunea pe scurt.

    Bineinteles daca nu carecumva traiesc propria-mi iluzie sau Fata Morgana... :)))Sau amandoua.:)

    RăspundețiȘtergere
  25. Iata ce comenteaza Catalin pe http://www.torentcrestin.ro/2010/01/29/salut-lume/#comments
    Problema este alta cu privire la cei ce se uita la astfel de filme si ni numai.
    Nici nu realizati impactul psihologic din spatele lor si deasemenea scopul cu care aceste filme sunt realizate.
    Diavolul este foarte siret in a lucra la inima omului si chiar daca nu se simte un efect imediat pe termen lung se va face simtita o schimbare!
    Ce credeti voi ca sta in spatele acestui film si in unele asa zise crestine?
    Va spun eu : distorsionarea adevarului cu privire la om si DUMNEZEU si indepartarea pas cu pas de adevarul Scripturii.
    O PICATURA DE OTRAVA CONTAMINEAZA TOT CONTINUTUL!
    Luati seama si vegheati caci nici nu veti sti cand sunteti departe de adevar si in felul acesta sa ratati TINTA!
    Si din partea mea care sant inmarmurita de inselarea care aprodus-o acest film-Nu pot spune decat ce zice Scriptura-Biblia
    -Cuvantul Lui Dumnezeu :
    2Corinteni10:5-Noi răsturnăm izvodirile minţii şi orice înălţime, care se ridică împotriva cunoştinţei lui Dumnezeu; şi orice gând îl facem rob ascultării de Hristos.
    Romani 12;2-Să nu vă potriviţi chipului veacului acestuia, ci să vă prefaceţi, prin înnoirea minţii voastre, ca să puteţi deosebi bine voia lui Dumnezeu: cea bună, plăcută şi desăvârşită.
    Evrei4;12,13-Căci Cuvântul lui Dumnezeu este viu şi lucrător, mai tăietor decât orice sabie cu două tăişuri: pătrunde până acolo că desparte sufletul şi duhul, încheieturile şi măduva, judecă simţirile şi gândurile inimii.
    Nici o făptură nu este ascunsă de El, ci totul este gol şi descoperit înaintea ochilor Aceluia, cu care avem a face.

    RăspundețiȘtergere
  26. Va multumesc frumos pentru atentie si pentru indreptare.
    In opinia filmul Avatar nu este daunator, desi nu pe el am vrut sa centrez atentia. Se pare ca nu mi-a reusit prea bine. :)
    Spun ca nu este nociv caci este o poveste pentru oameni mari, construita cu concepte mai adanci, dar oricum morala povestii arata ca binele invinge raul. Opinia pe care a formulat-o cel pe care l-ati citat este din cale-afara de drastica. In acea ordine de idei, nici copiilor nu trebuie sa le mai spunem povesti ca devin daunatoare in timp, ci probabil doar pilde si povestiri religioase. "Mos Craciun" in aceasta viziune nici n-ar trebui sa existe, dar poate ca exagerez si eu.
    Multumesc pentru trecere!

    RăspundețiȘtergere
  27. Nu va faceti probleme:
    CA SI PENTRU COPII s-a scris otravurile lui Harry Potter.E O TRAGEDIE!
    Numai cine are inima predata lui Dumnezeu si locuita de Duhul Sfant are si ochi sa si sa inteleaga ce vremuri de INSELACIUNE traim pe toata linia!Nu scapa nimeni de murdariile astea care duc oamenii cu milioanele in Iad!In loc sa deschida Sfanta Scriptura si sa-si adape sufletele insetate cu APA VIE apeleaza la fantani seci si OTRAVITE exprimate fie prin filme fie prin carti,fie pe compiuter. Ma doare sufletul si ma rog pentru generatia aceasta asa de usor de INSELAT!
    Nu am altceva de facut decat sa ma rog ca Domnul Dumnezeu SA SE INDURE DE NOI si sa nu ne dea ce meritam!De fapt s-a indurat atunci cand l-a trimis pe Fiul Sau IISUS CRISTOS sa moara pe cruce pentru noi! Problema e la noi caci noi nu vrem sa ne lasam luminati si El nu forteaza vointa nostra. Binecuvantari ceresti pentru toti cititorii acestui blog sa gaseasca APA VIE dupa care nu mai este nicio sete!
    Evrei4;12,13-Căci Cuvântul lui Dumnezeu este viu şi lucrător, mai tăietor decât orice sabie cu două tăişuri: pătrunde până acolo că desparte sufletul şi duhul, încheieturile şi măduva, judecă simţirile şi gândurile inimii.
    Nici o făptură nu este ascunsă de El, ci totul este gol şi descoperit înaintea ochilor Aceluia, cu care avem a face.
    Virginia Brasov

    RăspundețiȘtergere
  28. Draga Virginia,

    Iti multumesc pentru gandurile si urarile tale. Esti binevenita oricand printre prietenii mei care, desi unii dintre ei nu sunt religiosi, sunt oameni cu suflet mare si cu inima deschisa. Discutiile pe care le purtam uneori despre suflet, credinta, miracolul nevazutului si spiritualitate au loc mai des pe celalalt blog, buriculpamantului, pe care te invit cu drag, ori de cate ori iti face placere si ai timp. Daca totusi atmosfera si genul de discutii nu se potrivesc cu structura ta, eu raman in continuare bucuros ca ne-am intalnit si ca mi-ai impartasit unele ganduri.

    Trebuie sa-ti marturisesc ca nici eu nu sunt un religios practicant, desi nici ateu nu sunt, pentru ca sunt convins de existenta lui Dumnezeu. Una dintre poeziile pe care am ascultat-o pe blogul tau mi-am permis sa o postez si eu pe un alt blog, pe "subliminal", desi toate poeziile, cate cate sunt acolo pe acel blog, sunt foarte frumoase...

    RăspundețiȘtergere
  29. O ALTA OPINIE DESCOPERITA ACUM:
    Avatar-un alt nume pentru minciună
    pe linkul demai jos:
    http://www.radiounison.ro/editorial/avatar-un-alt-nume-pentru-minciuna.html
    Trebuie sa precizez ca nici eu nu cred in RELIGE ci in RELATIE care cu totul diferit si ca termen si ca fond.Eu practic o RELATIE personala cu un Dumnezeu Viu si Adevarat pe care il numesc TATA CERESC si la care ma rog NUMAI in numele Domnului Isus SINGURUL MIJLOCITOR intre mine si Dumnezeu
    Si ma inchin in Duh si Adevar asa cum scrie in Evanghelia dupa Ioan cap 4: 23-24 Dar vine ceasul, şi acum a şi venit, când închinătorii adevăraţi se vor închina Tatălui în Duh şi în Adevăr; fiindcă astfel de închinători doreşte şi Tatăl.24Dumnezeu este Duh; şi cine se închină Lui, trebuie să I se închine în Duh şi în Adevăr."
    Procesul REGENERARII incepe cu REVELATIA DIVINA(care de obicei vine in urma cercetarii SCRIPTURILOR cu Sinceritate)a pacatoseniei noastre si a judecatii care ne asteapta ,continua cu ZDROBIREA inimii mandre si POCAINTA adica Schimbarea Mintii si aatitudinii=in greceste Metanoia si apoi vine DARUL CREDINTEI care ne pune in relatie cu Domnul ISUS CRISTOS ca MANTUITOR PERSONAL si Dumnezeu ca TATA CERESC.Iar dupa ce am crezut si ne-am increzut in Mantuirea asigurata prin jertfa dela GOLGOTA,atunci santem pecetluiti cu Duhul Sfant care este si CALAUZITORUL nostru asa cum scrie in EFESENI Capitolul 1 vers 13 si 14 Şi voi, după ce aţi auzit cuvântul adevărului (Evanghelia mântuirii voastre), aţi crezut în El, şi aţi fost pecetluiţi cu Duhul Sfânt, care fusese făgăduit,
    14şi care este o arvună a moştenirii noastre, pentru răscumpărarea celor câştigaţi de Dumnezeu, spre lauda slavei Lui.
    IN CONCLUZIE ACESTA E PROCESUL CREDINTEI NU AL RELIGIEI.Si la cei care au crezut pacatul e un ACCIDENT pentru care ne pocaim mereu ,si nu un STIL DE VIATA!
    Daca va interseaza problema impacarii cu Dumnezeu si secretul unei relatii cu DomnulISUS CA MANTUITOR Personal va rog scrieti-mi la virginiabrasov@yahoo.com si bucuroasa va explic practic si personal (nu sant predicatoare la nicio secta sau cult si nu va indemn sa parasiti sau sa va atasati de vreo biserica in mod special) Nu sant interesata sa fac membrii la vreo grupare existenta pe fata pamantului ci numai un cetatean al CeruluisiImparatiei lui Dumnezeu .SI chiar UN OM FERICIT pe pamant cat mai aveti de trait.Daca i-mi scrieti ve-ti afla ca sant asistenta medicala si mama a 11 copii adulti si bunica a 12 nepoti. Am in casa pe tatal meu de 92 de ani pe care il ingrijim impreuna cu sotul meu care inca lucreaza tot ca asistent medical si ne mai ajuta o persoana care doarme la noi si e continuu si e platita de guvern si de noi -m-am gandit mult la problema cu tatal Dumneavoastra si m-am rugat sa gasiti mai repede pe cineva potrivit!
    Cu stima si aleasa pretuire!
    Virginia Brasov

    RăspundețiȘtergere

parerea mea